fr | en
Groupe de Recherche ANgevin en Économie et Management

Separated by coma

Scientific publications

View all scientific publications on Hal-UA

Please find below the latest scientific publications by GRANEM members :

Publications HAL de la collection GRANEM
ref_biblio
Caroline Marie-Jeanne, Catherine Deffains-Crapsky, Jonathan Labbé, Abdel Malik Ola. Les start-up à impact en quête de légitimité afin d'attirer des financements. Forum innovation, RRI (Réseau de Recherche sur l'Innovation), Oct 2025, Paris, France. pp.85-85, ⟨10.3917/inno.hs1.2025.0085⟩. ⟨hal-05319571⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Béatrice Parguel, Karine Charry, Gaëlle Pantin-Sohier, Fanny Thomas. The role of cultural values in the effectiveness of environmental NGO campaigns on sustainable meat consumption. Appetite, 2025, 214, pp.108150. ⟨10.1016/j.appet.2025.108150⟩. ⟨hal-05130060⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Rosella Castellano, Roy Cerqueti. Dynamic stochastic optimization for sustainability and management of overconsumption. Communications in Nonlinear Science and Numerical Simulation, 2025, 149, pp.108960. ⟨10.1016/j.cnsns.2025.108960⟩. ⟨hal-05108867⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://univ-angers.hal.science/hal-05108867/file/1-s2.0-S1007570425003715-main.pdf BibTex
ref_biblio
Mathias Guérineau, Julie Mayer, Pauline Pedehour, Lucie Poinet. Exploring social acceptability of energy sufficiency policies. 41st annual conference of the International Society for the Scientific Study of Subjectivity, Grenoble School of Management, Sep 2025, Grenoble, France. ⟨hal-05284691⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Ida Fartsi, Danielle Lecointre-Erickson, Jean-Louis Pernin, Ivan Dufeu. Connaissances subjectives et intention d'achat de thé équitable : Une extension de la théorie du comportement planifié. 19e Journée du Marketing Agroalimentaire, Sep 2025, Montpellier, France. ⟨hal-05267362⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Pauline Pedehour, Marianne Lefebvre. Coupling information provision with sharing rules for water conservation: French farmers’ preferences for data reporting. 2025. ⟨hal-04536555v2⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.science/hal-04536555/file/PedehourLefebvre2025_ERAE_Coupling_information_provision_and_sharing_rules.pdf BibTex
ref_biblio
Xavier Pautrel. Endogenous energy efficiency and residential energy consumption in the presence of health and education choices. 2025. ⟨hal-05224881v2⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://univ-angers.hal.science/hal-05224881/file/en-he-educ-1-4-1.pdf BibTex
ref_biblio
Emeline Martin, Albéric Tellier. Les leçons marketing d’un chef d’œuvre télévisuel : Mad Men. 2025, ⟨10.64628/AAK.mrhh9rsme⟩. ⟨hal-05262024⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Pauline Pedehour, Marianne Lefebvre, Pierre-Alexandre Mahieu, Lionel Richefort. Combined social norms : When metters mater !. 12ème conférence annuelle de la FAERE, Nantes Université - Laboratoire d'Economie et de Management de Nantes Atlantique, Sep 2025, Nantes, France. ⟨hal-05241430⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Sarah Péronne, Sandra Camus. Achieving a balance between positive and negative aspects of pain consumption: The central role of coping strategies in counter-hedonic experiences. Journal of Business Research, 2025, 200, pp.115663. ⟨10.1016/j.jbusres.2025.115663⟩. ⟨hal-05237400⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://univ-angers.hal.science/hal-05237400/file/The%20central%20role%20of%20coping%20strategies%20in%20counter-hedonic%20experiences%20-%201-s2.0-S0148296325004862-main.pdf BibTex
Scroll